diumenge, 4 d’octubre del 2009

Bill Brandt (Fotògraf 1904-1983)

He decidit dedicar una entrada del meu bloc a aquest fotògraf anomenat Bill Brand (fotografia de la dreta), ja que estic elaborant un treball per a fotografia. La realitat es que he començat molt animat, ja que el treball es pel dia 26 d'octubre i jo ja el tinc quasi finalitzat.

Aquest home, considerat anglès tot i que va nàixer a Hamburg (Alemanya), comença la seua carrera fotogràfica en Paris als 25 anys, quan li presentaren a Man Ray, de qui es convertix en ajudant.

Influenciat en les seues primeres fotografies per surrealistes com André Kertész i Eugène Atget, Bill torna a Londres amb 30 anys, i treballa com a free-lander per a diferents revistes. "Mannequins" es la fotografia que veiem a l'esquerra, feta en Paris en 1929, abans de la tornada.

Els seus primers treballs son de fotoperiodisme, així en el seu primer llibre "The English at Home", en 1936, fa un anàlisi de la estructura social dels britànics, mostrant les diferències socials, les depriments condicions de vida de unes persones en contrast amb les imatges de la aristocràcia anglesa.

Al igual, en el seu segon llibre " A Night in London" (1938), seguint els passos de Brassaï en el seu llibre "Paris de nuit" (1933), fa una aproximació ales situacions socials de Londres, però en aquesta ocasió es deixa emportar per cert aire de nostàlgia.

En la imagte de la dreta veiem una fotografia del llibre anomenat, titulada "Brighton belle" (1936).

Al final dels anys 30, reflexa amb la seua càmera les condicions de vida dels miners del nord d'Anglaterra, afectats a l'atur.
Durant els anys de la II Guerra Mundial, treballa com a fotògraf per al Gobern, mostrant la vida dels londinencs en el metre durant els bombardejos nocturns. Al acabar la II Guerra Mundial, Brandt comença un nou camí, canvia radicalment el seu estil, deixant el reportatge a banda i comença fotografiant nus, retrats i paissatges.

En aquest nou camí, i en especial en els nus, es on el fotògraf aconsegueix una major personalitat, torna als seus orígens (el surrealisme) i en les seues imatges és mesclen la fantasia i la realitat.


En la següent fotografia podem veure la gran influència que va tindre de Alfred Hitchcock i Orson Welles, "East Sussex" (1957), impregnades de misteri. En 1945, Brandt es concentra en la investigació de les formes femenines (el nus), utilitzant un gran angular que produeix distorsions en les imatges aconseguint amb aquest treball un dels majors assoliments en el nus femení del segle XX.
Bill Brandt va morir el 20 de desembre de 1983.



Finalment vos deixe una fotografia que em fa crida la atenció,  "Spring in the Park" (10 de maig, 1941).

Bill Brandt: "Un fotògraf deu posseir i conservar les facultats receptives de un xiquet que mira el món per primera vegada".




Per a més fotografies de Bill Brandt:
http://www.elangelcaido.org/fotografos/bbrandt/bbrandt01.html